belsőépítész iroda budapest, enteriőr tervezés, belsőépítészeti tervezés

Miről is van szó?

Ez a külföldön jól ismert és tulajdonképpen már itthon sem új keletű fogalom a HOMeStaging szorosan összefügg az ingatlanpiaccal. Tőlünk nyugatra persze jóval nagyobb múltra tekint, de már mi is kezdjük felvenni a fonalat!

Nem másról, mint hogy „kiállítjuk” az ingatlant, azaz megmutatjuk ország-világnak. Természetesen mint minden premierre, erre is megfelelően fel kell készülni, mert nagyon nem mindegy, milyen képet mutatunk a leendő vásárlóknak. Elvileg szerves része az ingatlan „biznisznek”, de mégsem tapasztalható nagy változás az irodák kínálatában.

Az ügynököknek egyszerűen nincs idejük ezzel foglalkozni és különösebben nem is értenek hozzá (tisztelet persze a kivételnek!) így úgy tűnik, minden ingatlan 12 egy-tucat. Nem csoda hát, ha megnőtt az igény a homestaging-re. Nyilván az elmúlt pár évben – a válság kellős közepén – azért más volt a piaci helyzet, ez is diktálta az új trendet, de szerencsére ez nem pusztán múló divat!

Mikor éri meg a HOMEStaging?

A legfontosabb az értékesíteni kívánt ingatlannál, hogy rendet rakunk – a tisztaság nem is lehet kérdéses – minden nem használt bútordarabot, sporteszközt, horgászfelszerelést, gyerekjátékot és ki tudja még mit elszállítunk, a bútorzatot olyan mértékűre csökkentjük (vagy adott esetben növeljük), hogy a tér kellemesen tágasnak tűnjön. A személyes tárgyak nagy részét is el kell dobozolni (hisz előbb utóbb úgyis költözni kell, kezdjünk hát pakolni) és elrakni.

A tereket kellemesen otthonossá alakítjuk dekorációkkal, de a vevőnek azt az érzést kell adnunk, hogy ez az Ő otthona is lehet, ezért fontos, hogy a saját személyes tárgyaink (fényképek, emlékek, érmek, ajándékok) ne legyenek jelen, mert az számára idegen lehet.

Előfordul, hogy festeni kell, vagy burkolatot cserélni. Az, hogy milyen mélységű a felkészítés, sok mindentől függ. Van hogy elég egy szép függöny és néhány textil. Az ingatlant több aspektusból kell vizsgálni:

  • fekvése
  • állapota
  • mérete
  • ára

Egy frekventált környéken, szépen felújított házban egy nagyobb polgári lakással érdemes mélyebben foglalkozni, mert az „alap ára” is magasabb így a ráfordítás kamatostól megtérül. De egy külső kerületi 1-2 szobás panellakásra nem érdemes több száz ezer forintot költeni, mert annyival nem fog többet érni, hisz az árképzés többtényezős. (az alapár meghatározásához feltétlenül kérjük ki egy ingatlanos véleményét!)

Kulcskérdés

A hirdetés! Bizony, a legfontosabb. Azon túl persze, hogy minél előrébb szerepeljen a listában, a legfontosabbak a képek. Ez adja az első benyomást. Szenteljünk rá elég időt és figyelmet.

A már említett csodásan rendezett állapotot nem mindegy mikor örökítjük meg. A természetes fény a legjobb, válasszunk olyan időpontot, amikor a legvilágosabb a lakás. Ha kell várjunk pár napot amíg gyönyörű napsütéses idő nem lesz (igen, tudom, ősszel és télen azért ez nem olyan egyszerű, de nem is lehetetlen! 😉 ) Készítsünk nagyon sok képet, több szögből, hogy legyen miből válogatni. Ne részletfotókat, hanem olyan képeket amin a tér jól látható.

A hirdetés képi összeállításánál tartsunk egyféle sorrendet, a mentén, ahogy végig megyünk a lakáson, kezdve ott, hogy belépünk. Alaprajzot (de még jobb egy „3D”-s alaprajz) mindenképp csatoljunk, hogy átláthatóak legyenek az arányok és a helyiségek.

És ha végre eljön a napja, hogy az érdeklődők személyesen is megtekintik a lakást, nem érheti őket csalódás. Ugyanazt az állapotot kell prezentálni, amiket a fotókon látott, különben hatalmas lesz a csalódás és nem lesz vásárlás.

Amennyiben további kérdésed van a HOMEstagingről, vagy tanácsot szeretnél ingatlan eladással kapcsolatban, keress bátran.

Ha tetszett a bejegyzés és hasznosnak találtad, oszd meg barátaiddal is és kövess Facebook-on, hogy ne maradj le a következőről sem!

Képek forrása: Pinterest

Pin It on Pinterest

Shares

Megosztás

Ha tetszett kérlek oszd meg a barátaiddal!